De kunnigas forum.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

De kunnigas forum.

Alternativet för nobelpristagarna.
 
PortalPortal  HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Frisbeegolf tråden

Gå ner 
4 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
macke bowmore
Admin
Admin



Antal inlägg : 75
Registration date : 08-02-14

Frisbeegolf tråden - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Bollen ligger hos EP.   Frisbeegolf tråden - Sida 2 Icon_minitimetor jul 24 2008, 12:39

Massmediaintresset har varit enormt angåeende ryktet om ett supermöte mellan EP och mig. Det har även haussats upp internationellt i klass med bla Tyson-Holyfield, Lewis-Jonson och Borg-Mcenroe. Det amerikanska TV-bolagen CBS och NBC har tom gått ihop för att ha råd med rättigheterna Very Happy . Att oddsen har utjämnats gör inte matchen mindre intressant Smile , mest beroeende på att jag just nu har båda armarna i mitella Crying or Very sad . Jag vill gärna möta denna Stockholmare då jag vet att de i huvudsak är rätt så dryga innan de sätts på plats Very Happy . Kanske det går att få till en match innan höstfiskemästerskapen på Åland i slutet av oktober Question . Gipset ska då tas bort.
Gjorde en liten miss eller min manager gjorde det Neutral . Jag har nämligen skrivit på sponsoravtal med ett stort norskt oljebolag där det bla står att jag ska använda deras produkter Neutral . Jag fick prova deras frisbee igår och kan säga att det inte var lätt med armen i gips och en frisbee som väger 13 gram Shocked .
Fick även höra att EP blivit sponsrad av NASA, som just tagit fram en ny sorts frisbee. EPs avkomma Mxlvxn lyckades kasta den 381m. Att den dessutom drar sig mot järnföremål gör ju inte saken sämre för EPs del cheers .
Oddsen har redan börjat att sjunka på EP:

Järvabanan: EP 4.10ggr
MB 1.20ggr

Domarringen: Där är det inga bolag i nuläget som tar in odds då MB är för överlägsen.

Biljetter till matchen släpps så fort datum och tid är spikade.
Ha en fortsatt trevlig semester sunny .
CYA!
Till överst på sidan Gå ner
macke bowmore
Admin
Admin



Antal inlägg : 75
Registration date : 08-02-14

Frisbeegolf tråden - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Mästerskap!   Frisbeegolf tråden - Sida 2 Icon_minitimetis jul 29 2008, 00:43

Tisdagen den 29 juli kl 1500 är det TÄVLING vid domarringens bana. Vi kommer att spela sk skins. Här en beskrivning från Brent Kelley:

Definition: Skins are what the skins game is played for. A skins game pits players in a type of match play in which each hole has a set value (usually in money or points). The player who wins the hole is said to win the "skin," and whatever that skin is worth. Skins games are often more dramatic than standard match play because holes are not halved. When players tie on a given hole, the value of that hole is carried over and added to the value of the following hole. The more ties, the greater the value of the skin and the bigger the eventual payoff. For example, a friendly skins game might be played for $1 per hole. If three holes in a row are played without a winner, then the fourth hole is worth $4 ($1 for its own value, plus a dollar for each hole that carries over).

Jag har lite olika förslag hur vi ska gå till väga...:

1. Alla hålen är lika mycket värde, säg 5 kr
2. Hålets nummer bestämmer antal kronor vi spelar om tex hål nr 1- 1kr, hål nr 6- 6kr etc
3. Varje spelare får välja ett "eget" hål där man satsar den dubbla penningen. dvs 10kronor. Han får även fördelen att kasta sist på detta hål, Dessa hål måste man välja innan rundan börjar.

Danne och Matte får själva välja vilken tee de ska kasta ut ifrån. Tror dock att de inte törs välja "käringteen" Very Happy

Om någon mot förmodan tycker dessa summor är anskrämliga så har jag ytterligare ett förslag... Pengarna som förlorats/vunnits går till ett gemensamt V75 system som lämnas in på lördagen. Vem som tippar...?
Det får vi rösta om men kanske Harry Boy får göra grovjobbet Very Happy
Glömde nämna att man satsar förlusterna och inte vinsterna scratch
CYA!
Till överst på sidan Gå ner
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Frisbeegolf tråden - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Frisbeegolf tråden   Frisbeegolf tråden - Sida 2 Icon_minitimetis jul 29 2008, 02:22

macke bowmore skrev:
Tisdagen den 29 juli kl 1500 är det TÄVLING vid domarringens bana. Vi kommer att spela sk skins. Här en beskrivning från Brent Kelley:

Definition: Skins are what the skins game is played for. A skins game pits players in a type of match play in which each hole has a set value (usually in money or points). The player who wins the hole is said to win the "skin," and whatever that skin is worth. Skins games are often more dramatic than standard match play because holes are not halved. When players tie on a given hole, the value of that hole is carried over and added to the value of the following hole. The more ties, the greater the value of the skin and the bigger the eventual payoff. For example, a friendly skins game might be played for $1 per hole. If three holes in a row are played without a winner, then the fourth hole is worth $4 ($1 for its own value, plus a dollar for each hole that carries over).

Jag har lite olika förslag hur vi ska gå till väga...:

1. Alla hålen är lika mycket värde, säg 5 kr
2. Hålets nummer bestämmer antal kronor vi spelar om tex hål nr 1- 1kr, hål nr 6- 6kr etc
3. Varje spelare får välja ett "eget" hål där man satsar den dubbla penningen. dvs 10kronor. Han får även fördelen att kasta sist på detta hål, Dessa hål måste man välja innan rundan börjar.

Danne och Matte får själva välja vilken tee de ska kasta ut ifrån. Tror dock att de inte törs välja "käringteen" Very Happy

Om någon mot förmodan tycker dessa summor är anskrämliga så har jag ytterligare ett förslag... Pengarna som förlorats/vunnits går till ett gemensamt V75 system som lämnas in på lördagen. Vem som tippar...?
Det får vi rösta om men kanske Harry Boy får göra grovjobbet Very Happy
Glömde nämna att man satsar förlusterna och inte vinsterna scratch
CYA!

Låter gallant....jag hör av mig i morgon.....
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
Eyespeepin




Antal inlägg : 5
Age : 49
Ort : SOLNA
Registration date : 08-07-21

Frisbeegolf tråden - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Frisbeegolf tråden   Frisbeegolf tråden - Sida 2 Icon_minitimemån aug 11 2008, 14:33

Sådär ja, då var man hemma igen efter en repa i Barcelona där jag vilat mig i form då jag inte skulle vilja kalla mötet mellan mig och Macke för ett mästerskapsmöte. Ett sådant möte bör ju ske mellan två champs, inte sant? Very Happy Därför är jag stor nog att inte göra Macke nervös utan jag ger han 1 månad till ute på grönbete innan han har förtjänat en match mot Filippo "the discman".

Stort grattis dock till späckhuggaren som du drog upp ur dammen, det blir tufft på Åland och jag måste helt klart uppdatera min obefintliga fiskelåda.

/Filippo -eyespeepin
Till överst på sidan Gå ner
macke bowmore
Admin
Admin



Antal inlägg : 75
Registration date : 08-02-14

Frisbeegolf tråden - Sida 2 Empty
InläggRubrik: En dag på jobbet.   Frisbeegolf tråden - Sida 2 Icon_minitimetor sep 11 2008, 21:44

Efter några veckors uppehåll från frisbeen så var det äntligen dax igen cheers . Denna gång var det Dxnxxl Sxdxrbxrg som ville ha en gratis lektion Smile . Då DS är tämligen ny i sporten så föreslog jag en lite lättare bana, nämligen den i Malma.
Innan jag börjar berätta om kvällen så måste jag till DS försvar tala om att han spelade med lånta frisbeen, inkörda (av MB), men trots allt lånta Neutral .
Vi spelade 5 rundor där den första inte rankas som den bästa av DS, eller vad sägs om 4or, nån 3a och kanske 1st 2a Shocked . Han kan ha fått nån 5a oxå då bäverkasten avlöste varandra Very Happy . Ett bäverkast är när frisbeen hamnar i första bästa träd Very Happy . Bättre gick det för mig utan att för den skull spela toppfrisbee med 2or, 3or om vartannat.
Runda 2 gick det bättre för DS och de sk bäverkasten uteblev nästan helt Very Happy
Runda 3 var som runda 2 med den lillaskillnaden att jag lekte in en HOLE IN ONE på sista cheers Very Happy cheers .
4e rundan gör DS ett superkast som så när gick rätt i korg. Jag själv träffar denna gång bara ramen... Evil or Very Mad
5e rundan skulle bli den riktiga matchen och vilken match det blev Shocked .
Jag gör min sämsta öppning ever Sad medans DS gör sin bästa Very Happy . Efter 2 hål leder DS med 3 Exclamation slag affraid . Han behåller treslagsledningen till hål 6 då nerverna kommer in i DS huvud. Jag tror hans tankebanor går något så här: "Här har jag chansen att vinna mot mäster själv bara jag spelar på topp sista hålen och mäster spelar under sin förmåga".
På 6e hålet gör DS ett mindre bra utkast medan jag får en "lätt" 8 meters putt. Han tappar genast 2 slag. På 7e får jag ett bra utkast och får en lätt putt och vi ligger jämnt inför 8e. Återigen gör jag ett mästerligt utkast och DS är distanserad med 1 slag.
På avslutande hålet gör jag återigen en HOLE IN ONE och tävlingen är avgjord. En stor eloge till DS för väl kämpat Very Happy .
Att kasta en hole in one är det inte alla som gör under sitt liv, att göra det 2 gånger samma kväll är nog UNIKT?

CYA!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Frisbeegolf tråden - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Frisbeegolf tråden   Frisbeegolf tråden - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Frisbeegolf tråden
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» Ny frisbeegolf bana!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
De kunnigas forum. :: Frisbeegolf tråden.-
Hoppa till: