De kunnigas forum.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

De kunnigas forum.

Alternativet för nobelpristagarna.
 
PortalPortal  HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Dyraste whiskyn ni druckit.

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Dyraste whiskyn ni druckit. Empty
InläggRubrik: Sv: Dyraste whiskyn ni druckit.   Dyraste whiskyn ni druckit. Icon_minitimemån apr 14 2008, 21:17

Välkommen in till oss Mickeviking ...... cheers cheers
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
Mickeviking




Antal inlägg : 4
Registration date : 08-04-14

Dyraste whiskyn ni druckit. Empty
InläggRubrik: Sv: Dyraste whiskyn ni druckit.   Dyraste whiskyn ni druckit. Icon_minitimemån apr 14 2008, 19:50

01:an släpper jag nog när den gått upp lite till! :-) Smakar den kommer jag nog aldrig att göra, det är den för dyr för.
Dyraste whiskyn jag smakat måste nog vara Mackmyra ändå, jag köpte några flaskor Preludium 03 och har knäckt en av dem så klart och den var riktigt fin tycker jag......värd pengarna? Det vet jag inte! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Bobo
Gäst




Dyraste whiskyn ni druckit. Empty
InläggRubrik: Bertel B   Dyraste whiskyn ni druckit. Icon_minitimetis mar 11 2008, 22:46

...så är det ju alltid - tillgång och efterfrågan styr priset

Mackmyra 01 kostade ju inte många 100-lappar på bolaget när den släpptes... men värdet är ju över 10.000 idag.. om man lyckas hitta någon som vill sälja.
Men jag skulle inte ha den avansen på min Glen om jag hade sålt den som du hade på din cola.. vad tusan man nu ska ha en cola för 50 spänn till... jag hade bara lite drygt dubblat priset :-)
Till överst på sidan Gå ner
Bertel B
Gäst




Dyraste whiskyn ni druckit. Empty
InläggRubrik: Bevis?   Dyraste whiskyn ni druckit. Icon_minitimemån mar 10 2008, 01:02

Jo det var ju också ett slags bevis. Tillgång och efterfrågan styr priset. Minns tillbaka till december 1994 när jag gjorde lumpen. Efter ett par veckor i fält fick vi besöka en "fältmarka". Jag köpte på mig en hel del smått och gott bla en 33cl coca cola. Jag fick punga ut runt fem kronor. När jag på kvällen i tältet tog fram min coca cola burk blev jag genast erbjuden 20kr ( en halv dagslön). Buden fortsatte att hagla tills jag fick ett bud på smått otroliga 50kr.
Så en sak som kanske kostade två, tre kronor från början som jag sedan köpte för fem kronor tillslut handlades för 50kr vilket innebär att priset stigit flera hundra procent.
Finns flera bevis i tex Robinson när deltagarna får köpa chokladkakor, hamburgare för flera hundra när det nominella värdet är kanske bara någon tia.
Men du har säkert en kvitto från någon grossist som du kan länka till.
Kippis!
Till överst på sidan Gå ner
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Dyraste whiskyn ni druckit. Empty
InläggRubrik: Sv: Dyraste whiskyn ni druckit.   Dyraste whiskyn ni druckit. Icon_minitimemån mar 10 2008, 00:46

www.svenskfoto.se/publicera/highland.jpg

bobo tror du måste regga dig för att kunna skicka länkar Exclamation
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
bobo
Gäst




Dyraste whiskyn ni druckit. Empty
InläggRubrik: inga länkar tillåtna?   Dyraste whiskyn ni druckit. Icon_minitimemån mar 10 2008, 00:03

dra i hop mellanslagen

w w w . svenskfoto . se / publicera / highland . j p g
Till överst på sidan Gå ner
bobo
Gäst




Dyraste whiskyn ni druckit. Empty
InläggRubrik: ???   Dyraste whiskyn ni druckit. Icon_minitimemån mar 10 2008, 00:00

vart tog länken vägen??
Till överst på sidan Gå ner
bobo
Gäst




Dyraste whiskyn ni druckit. Empty
InläggRubrik: bildbevis   Dyraste whiskyn ni druckit. Icon_minitimesön mar 09 2008, 23:59

Bildbevis... trälådan i mitten

Glenfarclas Vintage 77 Dest.Limit.Edition ... fanns endast 1200 flaskor, detta är flaska nr 0537 som ägare till flaskan så blev jag runt den 25/9 2006 erbjuden drygt 11.000 för den.. men nope.. den var inköpt att knäckas den 30/9.. vilket den också gjordes ... gudomlig whisky
Till överst på sidan Gå ner
Bertel B
Gäst




Dyraste whiskyn ni druckit. Empty
InläggRubrik: Sanning eller myt?   Dyraste whiskyn ni druckit. Icon_minitimelör mar 08 2008, 00:28

Uj uj uj, satan pöjk! Har kollat runt lite efter den "ökända" whiskyn Glenfarclas vintage77, men inte lyckats hitta den på nätet med pris, ( inte utan pris heller)... Så jag antar att det är samma regler som gäller här som i fiskeforumet: BILDBEVIS!
Tills vidare behandlas denna tråd för vad den är-en MYT!
Min dyraste whisky är en Black Velvet-207kr på systembolaget!
Kippis!
Till överst på sidan Gå ner
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Dyraste whiskyn ni druckit. Empty
InläggRubrik: Dyraste whiskyn ni druckit.   Dyraste whiskyn ni druckit. Icon_minitimesön mar 02 2008, 21:26

Glenfarclas Vintage 77 fick äran och smaka på den när jag var nere och skulle hälsa på en bekant i kungsör,vi spelar livehockey och spel på internet ihop.Fick då besök av en riktigt whisky kunnig man vid namn Bo. Han bjöd då mig på ''Glenfarclas Vintage 77'' flaskans värde är 5 siffrigt.......detta var verkligen ''once in a lifetime'' cheers cheers
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
Sponsored content





Dyraste whiskyn ni druckit. Empty
InläggRubrik: Sv: Dyraste whiskyn ni druckit.   Dyraste whiskyn ni druckit. Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Dyraste whiskyn ni druckit.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
De kunnigas forum. :: Whisky-
Hoppa till: