De kunnigas forum.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

De kunnigas forum.

Alternativet för nobelpristagarna.
 
PortalPortal  HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 CW:s träff #2

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

CW:s träff #2 Empty
InläggRubrik: CW:s träff #2   CW:s träff #2 Icon_minitimesön mar 16 2008, 13:14

Blir det grilla? Oavsett väder så är ju det gott geek längtar redan dit .....

CW:s träff #2 Bbq_godalming_3 CW:s träff #2 Bbq_godalming_2
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
macke bowmore
Admin
Admin



Antal inlägg : 75
Registration date : 08-02-14

CW:s träff #2 Empty
InläggRubrik: Träff#2   CW:s träff #2 Icon_minitimesön mar 16 2008, 17:36

När ska denna träff bli av. Rykten jag har hört är lite difusa. Enligt Tony Islayman är det i maj medan Toblerone säger april Neutral Själv verkar man inte få bestämma när, var hur Crying or Very sad
Vet inte vem man ska stödja i detta ärende scratch finns för- och nackdelar med båda datumen.
Kanske man kan träffas i Länna på förmiddagen och kanske kontakta den där [/i]fishingpro för en guidad tur innan. Man kanske kan få ner priset om man är fyra stycken. Efter det kan det vara skönt att sova middag ett par timmar och sedan bege sig till Toblerone och grilla gädda och oxfile Very Happy
Kvällen går sedan vidare till:

A- Flurran
B- Oconnors
C- Oconnors sen flurran
D-Hemgång
E-Gästrum med blippblupp/säng i källaren Sleep

Alla förslag är bra men bara ett kan det bli. Ni väljer! scratch
Till överst på sidan Gå ner
Toblerone
Admin
Admin



Antal inlägg : 34
Registration date : 08-02-12

CW:s träff #2 Empty
InläggRubrik: Sv: CW:s träff #2   CW:s träff #2 Icon_minitimemån mar 17 2008, 20:23

Ja grillat lär det ju bli men ska vi grilla gädda får nog ni stå för matfisken då de gäddor jag drar upp inte kommer smaka så gott, de brukar inte göra det när de väger över 8 kilo. Angående kvällsaktiviteten efter whiskyprovningen så undrar jag bara om det är majoriteten av omröstningen som avgör vad vi ska göra. Som det ser ut nu så lutar det åt blippblupp spel.... afro Det vi först måste komma fram till är ett nytt datum för nästa träff, någon som har ett förslag? Sen kan jag bara avsluta med att min nästa whisky jag tar med kommer att ta ledningen och behålla den ett tag framöver....... /Bastumaster
Till överst på sidan Gå ner
macke bowmore
Admin
Admin



Antal inlägg : 75
Registration date : 08-02-14

CW:s träff #2 Empty
InläggRubrik: Troll i tråden?   CW:s träff #2 Icon_minitimetis mar 18 2008, 01:31

Har det dykt upp ett troll i vårat fina forum? Han har tydligen kommit över en medlems lösenord (Toblerones).
Toblerone själv är ju inte direkt känd för sina bastu/fiskeprestationer... Hans rekord i 80 graders värme ligger på 4min 27 sek. Hans rekordfisk, om man nu inte räknar med de gånger han drillat in en fisk M Bowmore har krokat, ligger på stadiga 1.7kg.
Hört rykten om att whiskyträff #3 redan är planerad... Kan bli första träffen utanför landets gränser Cool
Träff #2 datum bör ligga lite tidigare än planerat så att inte den fjärde medlemmen ska känna sig alltför vilsen i den nya gemenskapen. Därför tycker jag att slutet av april eller början av maj skulle passa utmärkt.
Undrar även om vi ska prova fyra whiskys på samma kväll eller om två, tre kanske räcker?
Har lyckats kommit över en fin Port Ellen som jag själv ska njuta av- varför kasta pärlor åt svin Very Happy
Nä Seinfeld nu cheers
Till överst på sidan Gå ner
Toblerone
Admin
Admin



Antal inlägg : 34
Registration date : 08-02-12

CW:s träff #2 Empty
InläggRubrik: Sv: CW:s träff #2   CW:s träff #2 Icon_minitimetis mar 18 2008, 23:21

Har 2 datum på förslag till träff nr2: 26april eller 3maj. Passar nåt?
Till överst på sidan Gå ner
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

CW:s träff #2 Empty
InläggRubrik: Sv: CW:s träff #2   CW:s träff #2 Icon_minitimetor mar 20 2008, 17:08

Toblerone skrev:
Har 2 datum på förslag till träff nr2: 26april eller 3maj. Passar nåt?


3 maj passar mig helt ok... ''T2 once lifted 300kg by just looking at it''
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
macke bowmore
Admin
Admin



Antal inlägg : 75
Registration date : 08-02-14

CW:s träff #2 Empty
InläggRubrik: Vilken sort?   CW:s träff #2 Icon_minitimetis apr 15 2008, 21:32

Jag tycker att vi till Åland tar med endast två(2) flaskor whisky. Jag tänkte höra med Toblerone om vi kan gå ihop och köpa en. Ska det drickas Mintuu så är det max en flaska/båt. drunken
Gillas förslaget Question
Till överst på sidan Gå ner
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

CW:s träff #2 Empty
InläggRubrik: CW träff 2 klar......   CW:s träff #2 Icon_minitimemån maj 05 2008, 00:19

Jäkligt kul krappar......Ny hemsida på G...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
macke bowmore
Admin
Admin



Antal inlägg : 75
Registration date : 08-02-14

CW:s träff #2 Empty
InläggRubrik: Bra jobbat Tony!   CW:s träff #2 Icon_minitimemån maj 05 2008, 00:44

Bra att du håller på och knåpar med hemsidan. Finns inget som inte kan förbättras, gäller även min fisketeknik som ligger på 99.35% av den ultimata, perfekta tekniken.
Jag hoppas kunna skriva en redogörelse imorgon.
Kollade in Försäkringskassans hemsida angående hur länge man får vara sjukskriven för olika saker här kommer ett litet smakprov:
Amputerat bena- halvtid 2veckor
Rabies-hemma 100% 3 dagar, därefter återgå till jobbet
Bli begravd i 400 grader varm kalk- hemma under den tiden du hålls nedsövd-därefter 50% sjukskrivning i 1 vecka.
Få pungen uppkäkad av grannens pitbull-3 dagars vila.
Få galna kosjukan i kombination med fågelinfluensan-GÅ TILL JOBBET! Lite flunsa har ingen dött av.
Drilla upp 2 gäddor på över 7 kilo st- Ta 5års betald semester för att vila upp dig. Sådana påfrestningar på både psyke och fysik är inte att leka med. Försök sedan att återgå till jobbet i lugn takt, kanske 2-3 dagars jobb om året.


Tyckte att FKs riktlinjer är bra utom den sista. Den var lite väl hård mot de drabbade. Som tur är det inte många som drabbas av denna "åkomma"
CYA!
Till överst på sidan Gå ner
Mickeviking




Antal inlägg : 4
Registration date : 08-04-14

CW:s träff #2 Empty
InläggRubrik: Sv: CW:s träff #2   CW:s träff #2 Icon_minitimemån maj 05 2008, 13:56

He he, det var väl snarare skräcken över att få en sån krokodil i båten som får dig att stanna hemma Macke! Laughing

Tony, när ska vi avslöja hur mycket vi var tvungna att muta patrik med för att han skulle ge superdraget till Macke? Det var ju inte billigt men som du sa, du orkar ju inte med att se en vuxen (nåja) man gråta. Allt för sina medmänniskor, eller hur? What a Face
Till överst på sidan Gå ner
macke bowmore
Admin
Admin



Antal inlägg : 75
Registration date : 08-02-14

CW:s träff #2 Empty
InläggRubrik: Del 3   CW:s träff #2 Icon_minitimelör maj 10 2008, 01:19

Puh, hemma i stugan igen. YES! Mina gäddor höll hela vägen. Måste erkänna att man var lite nervös när krabbarna halade in sina "yngel" Smile
Nu var alla hungriga och "grillmaster" Toblerone gjorde i ordning grillen. Vi hade på morgonen lagt in oxfilen i 3 olika sorters marinader. Vi körde in pommesen, skar upp grönsakerna och luftade vinet. Jag tror det var ett spanskt vin då det hette Torres någonting Question Eftersom det var 3 käringar med så blev det 3 vinglas på bordet. Den enda karlakarln var MV som drack öl och som han drack... Där låg nog själva Törsten i lä drunken
Efter TA och MVs rundor på toan tidigare på dan så var toapappret slut. MV ringde värden som skrek rakt ut att toapapper minsann INTE ingick i stughyran... TRAGISKT! Det är till såna stugvärdar man återkommer år efter år... NOT!
Efter en spionrunda ned till bastun så råkade de hitta en rulle iaf Laughing
När sedan pommes fritesen skulle saltas kom nästa tragedi: INGET SALT I STUGAN!!! Denna gång var det MB som ställde upp för gänget genom att gå till grannen och låna.
All mat smakar ju gott när man är hungrig, men jag undrar om inte den "årliga oxfile ala Åland" slår ut allt annat? Kan inte minnas att jag ätit så gott Very Happy Paprikan, majsen och den möra oxen tillsammans med det söta vinet... SMASKENS!
När maten var avklarad så skulle ju femkampen avgöras. TA hade en knapp ledning före MB (0,5p). Första grenen, eller tredje om man vill säga det, var dart. TA rivstartade med 2 raka segrar, men man kunde se en viss talang hos MV. Han blandade bra med dåligt. Psykningar var tillåtna så länge inte någon beröring skedde. När jag själv skulle kasta min första omgång får jag en chilinötspåse på mig. Dålig stil av vem det nu var scratch Andra psykningar som misslyckades var T2s "kasta pilar på golvet" eller "höja volymen på radion", "bend over taktiken"... Men det var ändå en annan "psykning" som fällde avgörandet! Någon (T2?) slog nämligen av huvudströmbrytaren! KOKO! Darttavlan är ju nämligen elektriskt så alla poäng raderades... Enligt en lokal tidning har inte Åland skakat så mycket sedan en kille ramlade i bastun 2004. Varför det skaka? -Jo tänk dig själv när en fullvuxen karl försöker hålla sig för skratt åt någonting bara han själv tycker är roligt Laughing Blev lite rörigt där men jag tror de inblandade förstår...
TA blev lite irriterad, men visade sin klass när han vann samtliga darttävlingar. Enligt rykten skulle han även ha kastat med vänster arm.
Drinkarna gick åt som smör i solsken, nästan alla drack... Vissa drack även för lagkompisen. Lagtävlingen var nu avgjord efter 3 segrar av 3 möjliga.
Nästa gren: Poker.
Jag hade ställt in mig på no limit holdem, men nu blev det istället mörkpoker. Motivationen efter darten var inte direkt på topp men vi skulle ju ha något att göra. Det blev jämna omgångar men tillslut så fick vi ett avgörande: TOBLERONE är femkampsMÄSTARE! Sug på den ni! Tyvärr var vi för få deltagare till bastutävlingen så den utgick Crying or Very sad MB kom god 2a men kanske den allra gladaste var nog T2 som fick ett inramat diplom. Grattis pojkar! Vill även passa på att tacka Sara Grxxxxe Axxxxxxxn för det fina diplomet hon hade knåpat med i flera timmar för våran skull så jag hoppas ni har det upphängt väl synligt för gäster.
Kvällen fortsatte i högt tempo med öl och drinkar. Att några hade fått för mycket och gick och lade sig tidigt är en annan femma Sleep
Söndag morgon... Vaknar som vanligt upp med värk i armarna. Det brukar jag alltid få efter en dartomgång, men denna gång var det extermt. Båda armarna! Ja just ja, jag drillade ju upp ett par monster igår där är förklaringen Cool
Vi lämnar silverfiskar och myror för att bege oss hem till Sverige igen. Nästan hela tiden hade vi en stor sunny men bara några minuter in på svensk mark börjar det regna Crying or Very sad
Jag tror och hoppas att alla hade det trevligt. I höst är det eventuellt dags igen. Denna gång skall Arkipelags bastusvit bokas! Om det blir något fiske låter jag vara osagt men olut, minntu, whisky och en och annan drink ska slinka ned. Blev lite dåligt med det på denna resa drunken
Hoppas ni har funnit min berättelse roande. Jag har försökt komma ihåg allt det väsentliga. Jag vill återigen påminna om PLs ord: "Det är ovanligt att få upp en 7 kilos gädda, men att få upp 2 stycken över 7 kilo på en halvtimme vet jag inte om jag varit med om"
Kippis på er!


Senast ändrad av macke bowmore den lör maj 10 2008, 03:05, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

CW:s träff #2 Empty
InläggRubrik: Sv: CW:s träff #2   CW:s träff #2 Icon_minitimelör maj 10 2008, 01:50

Rörande MB...... cheers cheers Satt faktiskt och väntade på 3:e berättelsen......
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
Bertel B
Gäst




CW:s träff #2 Empty
InläggRubrik: Betyg?   CW:s träff #2 Icon_minitimetis maj 20 2008, 23:27

Jag som inte var med på resan skulle gärna se lite fler bilder och recept samt betyg på wirren drunken . Ni verkar ha haft det trevligt och inte helt oväntat vann jag 250kr på att MB skulle få störst fisk. Bra "bankränta" på den tusenlappen Very Happy
För övrigt ska jag ev starta fiskeguidning då alla jag känner kommer med förfrågan om de får följa med och fiska med mig.
Måste även fråga Toblerone en sak: Har inte MB vunnit "årets största fisk på Åland" alla år ni varit där, iaf de åren med guide?
Kippis på er!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





CW:s träff #2 Empty
InläggRubrik: Sv: CW:s träff #2   CW:s träff #2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
CW:s träff #2
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
De kunnigas forum. :: CW:s Träffar.-
Hoppa till: