De kunnigas forum.
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

De kunnigas forum.

Alternativet för nobelpristagarna.
 
PortalPortal  HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Åland 1-3 maj

Gå ner 
4 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Åland 1-3 maj   Åland 1-3 maj Icon_minitimefre mar 21 2008, 21:24

Någon som har info?

Kan släppa en bild av mig simmandes bredvid min fångst , gick halvskapligt den dagen.


Åland 1-3 maj Ig22_whiteshark_jdeitsch1_09
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
macke bowmore
Admin
Admin



Antal inlägg : 75
Registration date : 08-02-14

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Sv: Åland 1-3 maj   Åland 1-3 maj Icon_minitimefre mar 21 2008, 23:35

[quote="Tony IslayMan"]Någon som har info?

Info kommer under påskhelgen. Vore bra om det gick att ha en liten provning samtidigt på Åland. Intresserade som EJ är medlemmar kan pma mig eller skriva på forumet. Kostnad från 1399kr. Har kikat på några fina stugor, dock MÅSTE alla stugor ha: wc, dusch, motorbåt att hyra, tillgång till bastu samt att "husdjur" är tillåtna Very Happy
Stugorna hyrs vanligtvis ut veckovis men med mina kontakter ska det gå bra att hyra en weekend Smile
Måste oxå säga till om att max 18öl/man får drickas ute på sjön annars kan det faktiskt vara fara för eget liv när man inte har flytväst och ramlar överbord ( flytvästar är förbjudna på Åland). Jag hoppas hitta en stuga för 150-200€.
Så 500kr i var för stugan, bil/båt/bensin ca 200kr, mat på hela resan 375kr, öl+ sprit ca ?kr, hyra båt/fiskekort 300kr samt spel på pokermaskiner 24kr Twisted Evil
Like a Star @ heaven Om man sedan vill ha en guidad tur kostar det runt en lax i var för en heldag cheers
Till överst på sidan Gå ner
Bertel B
Gäst




Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Lysande   Åland 1-3 maj Icon_minitimelör mar 22 2008, 11:16

Säna! Låter jättenice. Hur gör jag som ickemedlem för att komma med? Har erfarenhet av finländsk fiske, (och rävslakt), men aldrig fiskat på "våran" paradisö Crying or Very sad
Skulle vara kul att se "legenderna" in action cheers Kan informera att jag har ett nyinköpt fiskespö från en norsk fiskebutik, Statoil. Tänkte även åka förbi Biltema för att öka på min dragåda då det bara ingick ett drag från Statoil. Man tycker man borde fått flera då paketet faktiskt gick på hela 149kr.
Ett förslag till Macke Bowmore vore att jag tar med mitt gamla lumpentält från 94/95. Det har både kamin och kamouflagenät. Spritköket är från 1972 och är riktigt bra då det kan köras på Koskenkorva 60%. Vi kommer att spara åtskilliga tusenlappar och kanske då ha råd med guiden? I maj går det bra att skölja av sig i havet och hela naturen är som en stor wc-förlåt tc menade jag.
Tänk över detta så kanske Tony Islayman kan lägga upp röstningsalternativ på sidan när Macke Bowmore är färdiga med sina förslag.
Kippis på er!
Till överst på sidan Gå ner
macke bowmore
Admin
Admin



Antal inlägg : 75
Registration date : 08-02-14

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Förslag...   Åland 1-3 maj Icon_minitimefre mar 28 2008, 00:36

Hej, hello, ciao, guten tag, moi.
Har kollat runt lite, från nät och katalog, gällande stugor. Det finns några stycken som sticker ut. Stugorna har olika fördelar vilket jag ska försöka beskriva lite kortfattat Rolling Eyes

Här följer några alternativ:

1.-Kungsö.(Nära Mariehamn) Mycket bra läge ifall man vill förlusta sig på Arken i Mariehamn. Mycket billigt! Nackdelen är att fiskeområdet inte är stort. Finns det wc Question

2.-Uddens stugby.(Eckerö) "Gammal goding" med många vikar och grynnor. Bra stugor och inte alltför långt från Eckerö hamn. Nackdelen är att 3,6 miljoner andra redan har varit där och fiskat Neutral

3.-Kråkskär-(Eckerö) en femstjärnig stuga med egen bastu och relaxdel. Stor nybyggd villa med alla bekvämligheter Very Happy Vet dock inte om "roddbåten" har motor Question samt att den kostar någon 100-lapp till per person Mad

4-5-6: Vi har aldrig provat i Kärringssund. Där kan man få varm mat utan att behöva laga själv.
Bastö-ungefär som Uddens stugby dvs många besökare. Sen kanske jag kan edit den sista på förfrågan scratch
Till överst på sidan Gå ner
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Hej hopp fiske *nopp   Åland 1-3 maj Icon_minitimemån mar 31 2008, 20:55

Jo vårna 4:e kumpan micke ska nu bokas med den 2:a till 4:e maj...han är nu på kanarieöarna o har det tråkigt, pratade med han igår kväll. Han var då på väg ut o skulle dricka ett par servezas..... What a Face Embarassed Shocked
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Fick en bild av Micke igår!   Åland 1-3 maj Icon_minitimeons apr 02 2008, 07:00

bounce Åland 1-3 maj 0_imag11
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
Toblerone
Admin
Admin



Antal inlägg : 34
Registration date : 08-02-12

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Sv: Åland 1-3 maj   Åland 1-3 maj Icon_minitimetor apr 03 2008, 21:00

Kan meddela att guiden är bokad för en heldag den 3e maj Very Happy Screaming reels!
Till överst på sidan Gå ner
macke bowmore
Admin
Admin



Antal inlägg : 75
Registration date : 08-02-14

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Sv: Åland 1-3 maj   Åland 1-3 maj Icon_minitimesön apr 06 2008, 04:32

"Våran stuga"?
Jag tror jag hittat en skaplig stuga tillslut. Antagligen kommer Toblerone att klaga på läget, men eftersom vi inte ska ned till ARKEN så tycker jag denna duger. Har fiskat i Marsund ett par gånger förr utan att fått den där riktigt storagäddan på kroken pale
Lägger ut en beskrivning:

061242 4+1 pers. MARSUND HAMMARLAND
Bytesdag: Lördag
Stugvärd: PETTERSSON INGER


39 m2. Rum/kök (1 bädd), 2 sovrum (2 bäddar/rum), dusch, WC & elbastu. Elvärme, elspis, mikro, kyl/frys, kaffebryggare, BRÖDROST, dammsugare, radio, TV. Utemöbler, grill, pokermaskiner, roddbåt. Fiskekort säljes. Tillgång till fri gemensam vedeldad strandbastu med dusch, fiskrök. Sjöutsikt, barnvänligt gräsbevuxet område. AVSTÅND ca: Eckerö Linjens hamn 12 km, Mariehamn 22 km, busshållplats 1, 5 km, affär 3 km, granne 20 m, långgrund sandstrand 75 m, golf 7 km. Stugorna 061241-43 & 49 på samma område.


Kalaset skulle kosta 1280kr+160kr exp. avg, dvs mindre än 400kr per skalle Very Happy
OJOJOJ... Hittade en till... Lite långt att åka kanske?

133510 4+1 pers. LILLHOP SALTVIK
Bytesdag: Lördag
Stugvärd: FTGHT. SAMMANSLUTNING NORDLUND


53 m2. Rum, 2 sovrum, kokvrå, dusch, WC, egen el-bastu. Elvärme, braskamin/öppen spis, elspis, mikro, kyl/frys, kaffebryggare, brödrost, dammsugare, radio, TV. Utemöbler, utegrill, roddbåt. Fiskekort säljes. Motor att hyra. Tillg. till spjälsäng. GEMENSAMT: vedeldad strandbastu, grillplats vid stranden, badflotte, bouleplan. Skogsomgivning, sjöutsikt. Stugorna 133506-10 ligger på samma område. AVSTÅND: Eckerö Linjens hamn 47 km, Mariehamn 27 km, busshållplats 400 m, affär 10 km, granne 40 m, strand 100 m. Rökfri stuga
Priset är 1450kr+160kr dvs 402,50kr per skalle Smile
Till överst på sidan Gå ner
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Sv: Åland 1-3 maj   Åland 1-3 maj Icon_minitimesön apr 06 2008, 19:23

Fina alternativ där macke..... sunny För mig spelar det ingen roll tycker båda passar bra cheers
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
Toony Is
Gäst




Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: TJURIGAST AV ALLA!   Åland 1-3 maj Icon_minitimetis apr 08 2008, 23:50

Hej grabbar!
Sorgens dag idag... Sad Mina pojkar förlorade mot ett mycket bättre lag. Kommer inte åka med å fiska nu... Nä nu ska jag öppna en flaska Lord Calvert och dricka mig till sömns. Gonatt!
Till överst på sidan Gå ner
Toblerone
Admin
Admin



Antal inlägg : 34
Registration date : 08-02-12

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Sv: Åland 1-3 maj   Åland 1-3 maj Icon_minitimetor apr 10 2008, 22:37

Inget att deppa för Tony, det va ju väntat. Vi kan låta dig vinna fisketävlingen på Åland så kanske du blir glad igen...... Cool
Till överst på sidan Gå ner
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Sv: Åland 1-3 maj   Åland 1-3 maj Icon_minitimelör apr 12 2008, 07:44

Man tackar man tackar... Då får jag välja förstapris redan nu då... cheers

Nån som vet något om takbox till bilen?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
Toblerone
Admin
Admin



Antal inlägg : 34
Registration date : 08-02-12

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Ingen återvändo!!!   Åland 1-3 maj Icon_minitimelör apr 12 2008, 16:40

Nu är det klappat och klart! Stugan blev inte den som vi tänkt oss ,men den har iaf WC Very Happy Vi har bokat en stuga i de odugliga Question fiskevattnen kring Marsund igen... Men med Tony Islayman experttips så kanske vinden vänder Laughing
För er som vill se "slottet" hänvisar vi till eckerökatalogen (finns på nätet) och har nummer 061241. Lite text:
39 m2. Rum/kök (1 bädd), 2 sovrum (2 bäddar/rum), dusch, WC & elbastu. Elvärme, elspis, mikro, kyl/frys, kaffebryggare, brödrost, dammsugare, radio, TV. Utemöbler, grill, roddbåt. Fiskekort säljes. Tillgång till fri gemensam vedeldad strandbastu med dusch, fiskrök. Sjöutsikt, barnvänligt gräsbevuxet område. AVSTÅND ca: Eckerö Linjens hamn 12 km, Mariehamn 22 km, busshållplats 1, 5 km, affär 3 km, granne 20 m, långgrund sandstrand 75 m, golf 7 km. Stugorna 061241-43 & 49 på samma område.

Priset är runt 400kr/ skalle inkl. resa och bil Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Sv: Åland 1-3 maj   Åland 1-3 maj Icon_minitimesön apr 13 2008, 21:43

Bra jobbat Stig-Helmer.... Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Cool Cool Shocked Shocked Shocked Rolling Eyes Rolling Eyes Twisted Evil Crying or Very sad Evil or Very Mad Evil or Very Mad @ cyclops cyclops What a Face Wink Suspect Suspect Suspect


Senast ändrad av Tony IslayMan den sön apr 13 2008, 23:31, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Sv: Åland 1-3 maj   Åland 1-3 maj Icon_minitimesön apr 13 2008, 21:48

Har efter lite efterforskning hittat att adressen som lades ut var fake.....Så här ser stugan ut ......Bättre än att sova under bar himmel i alla fall.....Åland 1-3 maj Man%20swimming%20by%20slum
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Sv: Åland 1-3 maj   Åland 1-3 maj Icon_minitimesön apr 13 2008, 22:40

Kan släppa lite bilder från ett par bekanta som vart och fiskat nyligen, vi tackar Fishing pro och Bertel b att de ställde upp med bilder på sig själva //Kippis grabbar cheers cheers Åland 1-3 maj Catfish1.Åland 1-3 maj Super-retardÅland 1-3 maj Fat-elvis
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
macke bowmore
Admin
Admin



Antal inlägg : 75
Registration date : 08-02-14

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Välkommen!   Åland 1-3 maj Icon_minitimemån apr 14 2008, 23:04

Vill ta tillfället i akt och hälsa Mickeviking välkommen in till den exklusiva klubben cheers Hoppas du får en härlig fiskeresa med oss Very Happy
När vi anländer till Åland så kommer vi bli indelade i tre lag bestående av:

LAG I: Toblerone och undertecknad
LAG II: Tony Islayman och Mickeviking
LAG III: Bertel B och Fishingpro

Lag III ser farliga ut då grenarna verkar passa dem som handen i handsken Cool

Ett ungefärligt schema för fredagen 2 maj:

0730: Tony Islayman lämnar hemmet för att hämta upp Macke B o Toblerone
0815: Mickeviking hämtas i Lxxxa
0925: Ankomst Grisslehamn
1000: Båten går mot Eckerö. Lunch intas och öl/sprit/vin/oxfile inhandlas. (Frukost och övrig mat/chips/virke inhandlas på Willys dagen före)
1308: Bilen rullar av färjan med färd mot Marsund
1331-1346: Nyckel fås av värden och en olut öppnas.
1415: Tävlingen börjar... Fiske! Hur länge vet jag ej men vi bör vara inne runt 1900.
2000: Maten framdukad.
2100: Saunadags.
0000: Kväller ( syftet med resan är ju en bokad guide runt kl 0800)

Lördag 3/5

0730: Frukost
0830-1700: Fiske med guide
1900: Grillad oxfile
2000: Whiskyprovning
2100: Sauna/bad
0338: kväller

Söndag 4/5
1100: Frukost och städning av "slottet"
1330: Färjan lämnar Eckerö
1437: Framme i Grisslehamn-en snabbtur in i fiskeaffären för inköp av varmrökt lax med örtagårdssås:
1554: Mickeviking lämnas av i Lxxxa.
1612: T och M lämnas av-
1631: Tony är äntligen hemma, med ett nytt personligt gäddrekord cheers


Senast ändrad av macke bowmore den fre apr 25 2008, 00:42, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Snyggt formulerat :)   Åland 1-3 maj Icon_minitimeons apr 16 2008, 17:46

Jag tror i och med att Toblerone för otur med sig ska få sitta i en jolle bakom våran båt.......tongue clown
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
macke bowmore
Admin
Admin



Antal inlägg : 75
Registration date : 08-02-14

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Betalt!   Åland 1-3 maj Icon_minitimeons apr 16 2008, 19:51

Nu har jag lånat ihop till resan Rolling Eyes Jag tänkte lägga ut för utgifterna på det vi handlar gemensamt hemma oxå.
Vet inte exakt vad kalaset slutar på men resa/boende är 400/skalle.
Vet inte vilken mat vi ska äta men kokt gädda med kantarellstuvning låter inte fel i mina öron eller mun... NOT!
Kom gärna med tips vad ni vill ha med utöver min lista: Pyttipanna, korv/bröd, apelsinjuice, energidrink, matbröd, kräftost, ketchup, senap, smör, chips, sprite, tranbärsjuice, marinad, majs, gurka, paprika, lök, pommesfrites, räksallad.

Att köpa, ej mat: Grillkol, ispåsar.

Är det något ni saknar så får ni skriva upp det här. Hoppas inte vikingen är allergisk mot dessa saker Question


Senast ändrad av macke bowmore den fre apr 25 2008, 00:45, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Bra skrivet Macke.   Åland 1-3 maj Icon_minitimeons apr 16 2008, 21:34

Ska vi skrammla till tobbe som ska sitta bak i jollen så han kan lyssna på ''100 sätt att lura gäddan i vassen''. Såg att den fanns på www.berras.se //Kippis grabbar.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Då bertel b och fishing pro99   Åland 1-3 maj Icon_minitimefre apr 18 2008, 21:11

ska spela blipp blupp spel ikväll, så godtas inga sarkastiska inlägg här eller att reta Tony IslayMan.......
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
macke bowmore
Admin
Admin



Antal inlägg : 75
Registration date : 08-02-14

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Betalning   Åland 1-3 maj Icon_minitimefre apr 25 2008, 00:37

Nu är det bara en vecka kvar cheers och det börjar dra ihop sig. Vissa behöver köpa nya fiskeprylar medan andra går på "feeling" och gamla grejer rabbit
Eftersom jag är fattigast på firman(fick handla regnställ för privata $$$, då en fd kollega lyckades med bedriften att elda upp firmabilen på semestern och inte fått något nytt ställ därefter) så behöver jag få in lite deg/kulor att betala guiden med. 1500kr, femtonhundra kronor vill jag ha av samtliga, eller ska Toblerone betala in? I vilket fall som helst så måste degen in. Undrar om firmans duktigaste LH-spelare kan ta ansvar/lägga ut $$$ åt Mickeviking så vore jag evigt tacksam Very Happy
Läste lita på MaPas hemsida att "mina" storlekar på gammelgäddan har kommit upp på turerna cheers
Sedan en tragisk nyhet Sad : SMHI hade i sin tiodagars prognos idag, vilket är =98% säkert, regn och regnskurar nästa fredag/lördag... Talade så sent som i veckan med Fishingpro. Enligt honom så ska det vara pissväder för bra fiske, dock EJ på våren då det ska vara fint för att gäddan ska nappa scratch Fishingpros råd är lika säkra som en SMHIs prognos som sträcker sig 721 dagar framåt lol!

GN.CYA!
Till överst på sidan Gå ner
Tony IslayMan
Admin
Admin



Antal inlägg : 80
Registration date : 08-02-10

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Sv: Åland 1-3 maj   Åland 1-3 maj Icon_minitimelör apr 26 2008, 00:22

Pengar från mickeviking insatt. Väntar på BB's konto nummer....eller ska de in på blupp blapp på en gång?...Kippis pojkar kl 00.15 ska BB och FP se på TV100 nån naturfilm sa de....Det vakar i vassruggen.....
Till överst på sidan Gå ner
http://www.clubwhisky.se
Toblerone
Admin
Admin



Antal inlägg : 34
Registration date : 08-02-12

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Sv: Åland 1-3 maj   Åland 1-3 maj Icon_minitimelör apr 26 2008, 10:21

Kan ta på mig ansvaret att betala in till MaPa då jag har hans kontonr och allt sedan förut. För över cash till mitt spelkonto på ladbrokes så får vi se om det blir någon resa... Cool Angående utrustning så var mina grejor UTSLITNA av alla storgäddor som jag dragit upp de senaste åren, förstår om ni inte vet hur det känns att ha utslitna rullar och drag.
Till överst på sidan Gå ner
macke bowmore
Admin
Admin



Antal inlägg : 75
Registration date : 08-02-14

Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Dag 1   Åland 1-3 maj Icon_minitimetis maj 06 2008, 19:39

Innan jag går och lägger mig så hör jag Toblerone(TA) tala med TonyIslayman(T2) i telefon. Jag tycker jag kan höra meningarna:
- Ja det gör vi hehe!
- Han kommer inte vara utvilad imorgon hihi.

Ja ja tänker jag, vad är på gång nu? Jag glömmer bort det för ett tag och går ner till källaren med ett glas vatten, ifall man blir törstig under natten då serveringen av öl på kvällen närmast var obefintlig, för att få lite skönhetsömn. Jag tar av mig kläderna men ångrar mig snabbt när kylan i rummet tränger igenom det lilla täcket som Max just hade spytt ner och som låg i tvättkorgen. Normalt så brukar jag ha 3 kuddar, denna gång fick jag hålla tillgodo med en kudde signerad Frans Jäg.... förlåt Txxxxx Axxxxxxxn. Motivet är en oxe, virkad i syslöjden någon gång i mitten på åttiotalet.
Klockan har nu börjat närma sig 0300. Jag har nu klätt på mig och ligger vaken och räknar fiskar. Det brukar vara ett säkert kort Very Happy
Jag vet inte vilken tid jag somnar men däremot vet jag när jag vaknar Evil or Very Mad En IDIOT, inga namn nämda har skickat ett sms... Nåja när jag ändå är vaken tar jag mitt vatten och sveper. KRASCHILIBANG!!! Vattnet har blivit till is No Det skulle tydligen inte räcka med axelvärk utan tandvärk fick nu läggas till Sad

Krabbarna anländer timman sen ( de ringde och sa åt mig att gå ut och ställa mig i ösregnet i shorts och t-tröja) vilket resulterade i en influensa.

Bilen rullar med ett scratchande ljud genom hela resan, överlast. Det visar sig att "Törsten" har tagit med sig halva Gränbys sortiment på resan Rolling Eyes

På båten serveras det olut och räkkimakki. Synd att räkorna var så få...

Med mat i magen, beger vi oss nöjda ned till TAX-FREE. Alla står och väljer vilken fin whisky de ska välja. Det är då T2 tar en titt i TAs kundorg... LC!!! LORD CALVERT! Denna Rolls Roycen av finwhisky försöker han smuggla in under 3 paket skolkritor! TRAGISKT!

Efter ett par felkörningar kommer vi äntligen fram till stugan. Vi hinner iof knappt dricka 2 öl i var innan vi åker iväg efter fiskekort (visade sig sen jä..igt onödigt)

Vi åkte ut med båten. Det var de båda Mna som fick ro. Då jag rodde så ville jag inte hålla på att fiska samtidigt. Jag tycker det ser så amatörmässigt ut att inte hålla i spöt när man ror drag. TA kan inte heller hålla i 2spön samtidigt då hans motorik krånglar.

Väl hemma i stugan blir det lite poker, whiskyprovning (egen sida) mat, olut, drinki och sauna.

Efter det var det läggdags. Det skulle ju bli en lång dag med MaPa imorgon. Det var inte med lite pirr i magen man kröp ned i sängen för att vänta in morgondagen... Tänk om jag skulle persa!!!

Slut del 1. Del 2 kommer senare i veckan.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Åland 1-3 maj Empty
InläggRubrik: Sv: Åland 1-3 maj   Åland 1-3 maj Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Åland 1-3 maj
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
De kunnigas forum. :: Allt om fiske.-
Hoppa till: